Vi vill inte höja skatten med de siffror som redovisades i gårdagens NT. Vi vill inte höja skatten alls. Men, vi behöver höja den. Vi står för att vi bygger ett samhälle på solidarisk grund. Skatten vi lämnar för att kunna ha ett starkt välfärdssamhälle är den gemensamma insatsen. Vi är alla med och hjälper till och vi har alla rätt att få hjälp. Tyvärr håller Alliansen just nu på att slå sönder denna grund. Skattesänkningar i den värsta ekonomiska krisen sedan… ja, sedan jag föddes i alla fall. Nu ska var och en klara sig själv verkar det som. Det finns inget bra med det.
0 kommentarer:
Skicka en kommentar